۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به وب سایت منطقه پنج شهرداری رشت خوش آمدید
بازدید سرزده شهردار از تمرین عملیاتی تیم غواصان سازمان آتش نشانی رشت در سقالکسار 1400/03/22
بازدید سرزده شهردار از تمرین عملیاتی تیم غواصان سازمان آتش نشانی رشت در سقالکسار

 
 
 

125رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- صبح امـروز 22 خرداد 1400 سید محمد احمدی شهردار بهمراه بابک رمضانی معاون خدمات شهر شهرداری رشت با حضور در محل برگزاری تمرین عملیاتی تیم غواصان سازمان آتش نشانی واقع در سقالکسار رشت از نزدیک در جریان وضعیت تیم غواصی این سازمان، عملیات های محوله، تجهیزات موجود و کمبودها و نیازها قرار گرفت.

در این بازدید شهرام مومنی با بیان اینکه از نظر شرایط خاص اقلیمی و وجود رودخانه، سد، دریاچه و آبگیرهای متعدد و حادثه‌خیزی در سطح استان، داشتن تیم جوان غواص یکی از الویت های این سازمان است، ادامه داد: برای نخستین بار در سال 1383 ، دوره‌های آموزشی شنا، نجات غریق، آشنایی با تجهیزات غواصی و نحوه استفاده از قایق های نجات در سازمان اجرا گردید و تشکیل تیم تخصصی امداد آبی ـ غواصی در دستور کار این سازمان قرار گرفت و هم اکنون سازمان آتش نشانی رشت تنها سازمان آتش نشانی در گیلان بوده که دارای تیم تخصصی غواصی می باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به حضور فعال تیم غواص بطور مکرر در عملیات هایی همچون غرق شدگی ـ کشف جسد ـ گشت زنی ایمنی ـ سقوط خودرو و سرنشین، همکاری با واحدهای اجرایی و قضایی استان و... این تیم می بایست از توانایی وچابکی خاصی جهت اعزام به ماموریت های محوله برخوردار بوده و بتوانند در راستای خدمت رسانی به شهروندان موفق باشند.

در ادامه شهردار رشت در گفتگو با این تیم تخصصی از نزدیک در جریان وضعیت موجود از لحاظ تجهیزات و سطح تخصصی غواصان، نیازها و کمبودها قرار گرفت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
تعداد بازدید: 1570
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal